Centrul Național pentru Producție și Consum Durabile
Programul educativ INSIGHT+

In cadrul acestui proiect au fost create doua chestionare care se adresează atât elevilor cât și profesorilor legat de utilizarea deșeurilor din plastic în scoli. Aceste chestionare cuprind răspunsurile grupurilor țintă din 5 tări Europene: Grecia, România, Italia, Malta și Olanda.

Primul sondajul a urmărit să afle câteva aspecte legate de comportamentul elevilor legate de utilizarea plasticului, de asemenea, de mentalitatea lor în acest aspect. Răspunsurile lor au fost diverse, dar au oferit o imagine de ansamblu despre ce tip de articole din plastic sunt utilizate în cea mai mare parte, în ce activități școlare sau zilnice, în ce măsură se folosesc pentru a reutiliza sau recicla articole din plastic și ce le motivează să reducă utilizarea plasticului.

Răspunsurile au subliniat că există unele dintre domeniile care trebuie îmbunătățite, cum ar fi:
• Reducerea articolelor din plastic în viața de zi cu zi
• Scăderea distribuției produselor din plastic în școli
• Dezvoltarea unor activități și / sau proiecte educaționale, pentru a spori cunoștințele elevilor despre poluarea cu plastic și cum poate fi redusă
• Organizarea unor activități comune, părinți, elevi , profesori, , pentru a-i face mult mai conștienți ]n legatura cu nevoia imperioasă de reducere a utilizării materialelor plastice

Conform răspunsurilor elevilor participanți la acest sondaj, se pare că mulți dintre ei au făcut deja o treabă excelentă legată de reducerea poluării cu plastic în zonele de mai jos:
• Majoritatea cantinelor nu livrează alimente în articole din plastic
• Elevii sunt foarte conștienți de poluarea și reciclarea plasticului
• Elevii sunt motivați să-și mărească cunoștințele despre problemele legate de amprenta plastică, poluarea cu plasticul, importanța scăderii consumului de plastic etc.

Instituțiile partenere din cadrul acestui proiect incearca sa demonstreaze conștientizarea elevilor cu privire la poluarea cu plastic și sa găseasca modalități de a-și reduce amprenta de plastic. Cu toate acestea, mai este încă un drum lung de parcurs într-o societate căreia îi pasă mai mult decât de propriul present decat de viitorul noilor generații Se pare că este responsabilitatea noastră să ne educăm elevii pentru a deveni conștienți de faptul că un mediu sănătos deschide ușa unei vieți sănătoase, a unei minți sănătoase și a unui suflet sănătos.



In cel de-al doilea sondaj, adresat profesorilor rezultatele variază. Unele raspunsuri au fost foarte încurajatoare în ceea ce privește reducerea poluarii cu plastic, altele mai putin.

Domenii care trebuie îmbunătățite se refera la:
• Aplicarea politicii de reducere a produselor din plastic de unică folosință în toate cantinele școlare
• Minimizarea distribuției produselor SUP în școli
• Creșterea cursurilor de formare pentru profesori și copii cu privire la impactul poluării cu plastic.
• Reducerea utilizării produselor SUP de la tot personalul școlii (profesori, administrație, întreținere etc.)

Pe de altă parte, instituțiile de învățământ și profesorii lor au făcut deja o treabă excelentă legată de reducerea poluării cu plastic în zonele de mai jos:
• Profesorii sunt foarte conștienți de poluarea și reciclarea plasticului.
• Profesorii sunt destul de motivați și își găsesc timp în timpul orelor pentru a-și învăța elevii despre problemele legate de amprenta plastică, poluarea cu plasticul, importanța minimizării utilizării plasticului etc.

Pe scurt, situația din instituțiile de învățământ în ceea ce privește conștientizarea cu privire la poluarea cu plastic și găsirea de modalități de îmbunătățire a amprentelor lor plastice este destul de bună, dar totuși, avem o munte de urcat pentru a spune că suntem pe drumul cel bun al minimizării consumului de plastic și a poluării care ne va conduce către un viitor și o lume mai buni.
Atelierul din cadrul proiectului (De)construct
+
Chestionarea grupurilor țintă din cadrul proiectului PLASTEAM+
+
Programul educativ INSIGHT
+
Cum pot guvernele locale să sprijine apariția simbiozei industriale?
+
Rolul fondului de inovare în Noua Afacere Verde
+
Facilitator de simbioză industrială - The INSIGHT Insider #3
+
Facilitator de simbioză industrială - Curriculum comun
+
TOATE NOUTĂȚILE CNPCD
Proiect cofinanţat printr-un grant din partea Elveţiei prin intermediul Contribuţiei Elveţiene pentru Uniunea Europeană extinsă
Mai multe la: www.swiss-contribution.ro & www.swiss-contribution.admin.ch/romania